Ethno Jazz Festival: Nigel Kennedy!

Sobota, 25 maja 2013 | dodano:27.05.2013
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Królowa Szos
Wreszcie! Po tygodniach oczekiwań, marcowym rozczarowaniu po odwołaniu koncertu, kolejne marzenie i cel na 2013 rok zostały osiągnięte!

Dziwne uczucie oglądać filmiki z jutjuba na żywo...

Pierwsza część- Bach:
Partita No3 in E major BWV 10006:
Preludium
Sonata No 2 in A minor BWV 1003:
Fugue
Andante
Allegro

Wpatrzona jak w obrazek słuchałam z zaciśniętym gardłem. Byłam blisko sceny. Niesamowita jest jego mimika na twarzy i emocje przekazywane publiczności podczas gry. A to co zrobił z Bachem... Aranżacje tych utworów w jego wykonaniu są absolutnie niespotykane. Dynamika, z jaką przesuwa smyczek po skrzypcach, przytupnięcia, przeplatanie forte z piano, ciągły kontakt z publicznością, "luzactwo" i poczucie humoru... Cały Kennedy.

Ubiór klasyczny czyli czarne Asicsy, spodnie z kieszeniami, czarna, poszarpana koszula, nieład na głowie.

W części drugiej aranżacje utworów Fatsa Wallera oraz Ze Gomez i na końcu... "And now traditional Hungarian folk dance". Czardasz! Z równie twórczymi i zabawnymi ozdobnikami odwlekającymi finał utworu.

Po koncercie Nigel już gasząc pragnienie w Tyskim(sic!) rozdał kilka autografów i pozował do zdjęć. Zmienił Asicsy na "błękit paryski". Nadeszła moja kolej- przywitaliśmy się jak starzy znajomi- uściskiem i 5 razy (słownie: PIĘĆ) cmoknięć w policzek. Krótka wymiana zdań, zdjęcie, autograf...

Ethno Jazz Festival © maratonka

Pierwszy, ale nie ostatni raz!