Jak dojechać, żeby dobiec? Izery dzień drugi.

Niedziela, 1 września 2013 | dodano:04.09.2013Kategoria Góry i dziury
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Ghost Cross 1800
Nocą w Schronisku na Stogu Izerskim zbudził mnie śmiejący się przez sen jeden z endurowców, z którymi współdzieliliśmy pokój. Spał na górnym poziomie piętrowego łózka. Wyglądało to mniej więcej tak:

"Hehe, hehe"... JEB!

Źle obliczył odległość podłogi od materaca ;)

Zwlekamy się z hamakowych łóżek w schronisku. W nocy padało, nie spieszyło nam się. Koło 7.00 była jeszcze spora mgła, wilgotno. Podrzemałam do 10.00, zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy, mając w zamiarze zrealizować plan na dziś dzień.

Zimno. Wkładam swój polarek pod wiatrówkę, czapki na głowy. Czeka nas zjazd ze Smreka.

Realizując dzisiejszy niezaplanowany plan szatana, Tomek zalicza gumę:

A potem łamie hak przerzutki:

Hak się wyhaczył © maratonka

Po dłuższej zabawie z próbą rozkucia łańcucha bez rozkuwacza powstaje Focus nieostre koło. W stronę Świeradowa czekał nas długi zjazd, łańcuch zatem był zbędnym obciążeniem. Redukcja wagi! Próbowałam jeszcze namówić Tomka, żeby odpiął hamulce dla większego fun'u, ale on nie jest taki zabawowy ;)

Pod górkę biegiem...

Z górki jedziem...

Na płaskim rowernoga...

I znowu pod górkę...

Rozpędziliśmy się NIECO przegapiając rozgałęzienie, dzięki któremu moglibyśmy się w cywilizowany sposób dostać na stronę polską do Schroniska Orle, a następnie do Chatki. Orientujemy się ładnych kilka km później. Do szlaku po polskiej stronie daleko nie jest, ale jest rzeczka. A do rzeczki trzeba najpierw dojść...

Donieść...

Przedrzeć się przez żurawinę...

Jest! Obejdzie się bez pływania :)

Znajdujemy miejsce do przeprawy. Tomek nie ma za bardzo jak się przeprawić na Focusie. Wybiera chodzenie po wodzie. Ja podejmuję wyzwanie...

Walcząc z porywistym nurtem Jizerki...

A pod koniec stwierdziłam, że już mi się nie chce.

Jizerka vs. blondynka 1:0. Żeby dno w rzece było grząskie, kto by pomyślał!

Chatkę widzę, widzę chatkę! Wilgoć czuję, czuję wilgoć w butach...

Posilamy się słynnym naleśnikiem. Czas oczekiwania poza sezonem: 30 sekund :)

Od Chatki mamy dużo zjazdów, szybko docieramy do Świeradowa. Tam Tomek przejmuje mojego Ghosta, aby dojechać do Leśnej po auto, a ja się pałętam po uzdrowiskowym miasteczku. Postanawiamy wrócić do Wrocławia, wszak była dopiero godzina 18.00. Po drodze zjeżdżamy obejrzeć zamek Książ:

I koniec wycieczki :)

Trasa:

Chcieliśmy zaliczyć Jizerę, ale tu hak nie wytrzymał presji.